Przegląd 20 najbrzydszych aut w historii motoryzacji: charakterystyka modeli według wykonawcy i roku produkcji
Charakterystyka 20 najbrzydszych samochodów według wykonawcy i roku produkcji
Ranking najbrzydszych aut to prawdziwy przegląd subiektywnych opinii. Jednak pewne modele samochodów dzięki swojemu wyjątkowo kontrowersyjnemu designowi zdobyły miano ikon w kategorii „brzydkie auta motoryzacja”. Jakie są to modele? Są to przede wszystkim pojazdy, które zaskoczyły rynki swoją niekonwencjonalną estetyką lub niespotykanymi proporcjami.
Na przykład w latach 2004-2007 model Scion xB, często opisywany jako jadące pudełko, zdobył swój niechlubny tytuł zarówno w Japonii, jak i na rynku amerykańskim. Choć celowano w funkcjonalność, wygląd zespolony z kanciastymi formami zdaniem wielu zepsuł ogólny odbiór pojazdu. W podobnym tonie kreowany był Fiat Multipla produkowany w latach 1998-2010, który mimo swej praktyczności i funkcjonalnego wnętrza, nigdy nie przekonał do siebie z powodu swojego niezwykle kontrowersyjnego designu z podwójnym zestawem reflektorów.
Kolejny przykład to SSangYong Rodius z lat 2004-2013, gdzie projektant Ken Greenley zdecydował się na nietypową linie okien i wyjątkowo niekonwencjonalny wygląd tyłu nadwozia. Mimo przestronnego wnętrza i solidnej techniki, stylizacja karoserii kończyło się często na pierwszych, zdezorientowanych spojrzeniach kupujących.
Godny wspomnienia jest również Pontiac Aztek, produkowany w latach 2000-2005, który często pojawia się na listach najbrzydszych aut. Jego nieharmonijny, kanciasty design z ostrych przetłoczeń i nietypowych rozwiązań stylistycznych zdecydowanie odbiegał od standardów estetycznych.
Nie można również zapomnieć o Dodge Charger Daytona z 1969 roku, którego długi przód i olbrzymi spojler robiły wrażenie nie tyle estetycznego, co raczej funkcjonalnego eksperymentu.
Podsumowując, „brzydkie auta motoryzacja” to nie tylko pojazdy odstraszające swoim wyglądem. Często są to modele, które za swoją nietypową estetykę kryją niezwykłe rozwiązania funkcjonalne. Jednak mimo ich praktyczności, trudno pojąć szerokość ich wyglądu, który w znaczący sposób wpłynął na ich rynkową obecność i popularność.
Wpływ nieudanego designu samochodu na jego rynkową porażkę
Choć inżynierowie i projektanci stawiają wszystkie starania, by samochody były jak najbardziej funkcjonalne i technologicznie zaawansowane, to jednak często to właśnie wygląd stanowi klucz do sukcesu lub przyczynę niepowodzenia na rynku. Jest to szczególnie widoczne w przypadkach, gdy brzydki design przysłania pozostałe atuty pojazdu, co niestety skutkuje rynkową porażką.
Analiza nieudanych projektów samochodów, jak na przykład Fiat Multipla czy Pontiac Aztek, pokazuje, jak wielki wpływ może mieć nieprzemyślane projektowanie na finalne przyjęcie produktu przez konsumentów. Atrakcyjność wzornictwa to czynnik niezwykle istotny, zwłaszcza na przesyconym konkurencją rynku. Klienci decydują o zakupie w ciągu pierwszych sekund, a pierwsze wrażenie jest kluczowe.
Odpowiednia balans między formą a funkcjonalnością decyduje o klientach, którzy wybiorą stylowy samochód, będący również narzędziem wygodnym w codziennym użytkowaniu. Przypadki aut takich jak Nissan Micra czy SsangYong Rodius dowodzą, że nawet samochody praktyczne i dobrze wyposażone mogą stracić na wartości ze względu na kontrowersyjny wygląd.
Warto zatem zainwestować w dobrych projektantów, aby uniknąć finansowej klapy z powodu rezygnacji potencjalnych klientów przerażonych wyglądem pojazdu. W motoryzacji, jak w życiu, dla wielu osób serce i pierwsze wrażenie liczą się najbardziej.
Różnice w oczekiwaniach względem designu samochodów na różnych rynkach globalnych
Projektowanie samochodów to nie tylko kwestia technologii i funkcjonalności, ale także głębokie zrozumienie gustów i oczekiwań konsumentów, które różnią się w zależności od regionu. W Europie wielkie znaczenie ma ekonomia użytkowania, co przekłada się na kompaktowe wymiary i efektywność paliwową samochodu. Przykładowo, Nissan Micra, chociaż nie jest uważany za wzór piękna, zdobył popularność dzięki swojej praktyczności i ekonomii.
Z kolei rynek amerykański preferuje duże, luksusowe auta z mocnymi silnikami. Tutaj wygląd zewnętrzny ma nierzadko odzwierciedlać siłę i wytrzymałość samochodu. Chrysler 300, znany z rozbudowanej, masywnej sylwetki, jest doskonałym przykładem pojazdu, który zdobył uznanie na amerykańskich drogach.
W Japonii natomiast dominuje segment kei car – ultra-kompaktowe samochody, które są odpowiedzią na zatłoczone ulice i wysokie ceny paliwa. Ich niewielki rozmiar często idzie w parze z niekonwencjonalnym, a nawet przez niektórych uznawanym za nieatrakcyjny design. Przykładem może być Honda N-Box, która mimo swojego „pudełkowatego” wyglądu, cieszy się dużą popularnością.
Analiza rynkowych preferencji w zakresie designu samochodów pokazuje, że nie ma uniwersalnego klucza do definicji „ładnego auta”. Producenci muszą balansować między funkcjonalnością a estetyką, projektując modele, które odpowiedzą na specyficzne oczekiwania klientów z różnych części świata. To, co w jednym kraju jest postrzegane jako brzydki samochód, gdzie indziej może być symbolem statusu lub praktycznego rozwiązania.
Przegląd stylów nadwozi uznanych za nieatrakcyjne, ich twórców oraz modeli samochodów
Debata na temat tego, które samochody zasługują na miano najmniej atrakcyjnych jest tak stara jak samo pojęcie designu w motoryzacji. Pomimo że każdy model może znaleźć swojego zwolennika, niektóre style nadwozi są powszechnie krytykowane za ich wygląd. Przykłady takie jak Pontiac Aztek czy Fiat Multipla wciąż pojawiają się w dyskusjach o brzydkich autach motoryzacji, będąc symbolem kontrowersji estetycznych.
Studio Pininfarina, znane z projektowania eleganckich Ferrari, również ma na swoim koncie mniej pochlebne dzieła. Hyundai Matrix wystawia na próbę założenia, że każdy projekt tego studia musi być piękny. Podobnie, Chris Bangle, projektant odpowiedzialny za kontrowersyjną serię BMW, pokazał, że nawet najbardziej renomowani designerzy mogą podzielić opinie publiczną.
Wracając do implikacji rynkowych, brzydkie auta mogą wpływać negatywnie na sprzedaż, mimo zalet technicznych pojazdu. Nissan Micra, mimo swojej praktyczności, często jest krytykowana za swoje wyłupiaste oczy i niezgrane proporcje, co może odstraszać potencjalnych klientów.
Podsumowując, przegląd stylów nadwozi oraz ich twórców obnaża zarówno subiektywne, jak i ogólnospołeczne spojrzenie na design motoryzacyjny. Warto pamiętać, że każdy model ma swojego odbiorcę, a innowacyjność czasami prowadzi przez bramy kontrowersji.
Przypadki, gdy unikatowe funkcje samochodu są przyćmiewane przez ich kontrowersyjny wygląd
Brzydkie auta motoryzacji często stają się obiektem krytyki, mimo że ich funkcjonalność i innowacyjność mogą przewyższać konkurencję. Często jest tak, że właśnie kontrowersyjny design odstrasza potencjalnych nabywców, nawet jeśli samochód wyznacza nowe standardy w zakresie np. ergonomii wnętrza czy oszczędności paliwa. Weźmy na przykład Nissan Micra – mimo swojej praktyczności i dobrych osiągów, niektórzy krytycy i użytkownicy nie mogą pojąć jego bardzo charakterystycznego stylu, co ma swoje odzwierciedlenie w sprzedaży.
Firmy takie jak Hyundai czy BMW potrafią zaskoczyć rynki swoimi modelami, które choć wyposażone są w najnowocześniejsze technologie i innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne, to przez swój nieortodoksyjny wygląd są często przedmiotem debat. Na przykład BMW Serii 3 GT, mimo że oferuje więcej miejsca w kabinie i lepszą aerodynamikę niż standardowy model, zwyczajnie nie wszystkim się podoba z powodu swojego nieco „nadymanego” tyłu.
Jednym z najbardziej kontrowersyjnych przykładów, który doskonale ilustruje, jak brzydki design może przesłonić zalety techniczne, jest SsangYong Rodius. Mimo swojej przestronności i komfortu, nieudany projekt estetyczny skutecznie odstraszał nabywców, wpływając negatywnie na jego obecność na rynku.
Ostatecznie, w przypadku niektórych modeli, unikalne cechy techniczne lub wyjątkowa funkcjonalność nie są wystarczające, by przekonać klientów, jeśli pierwsze wrażenie zostaje zdominowane przez brzydki wygląd samochodu. W motoryzacji, jak w wielu innych branżach, estetyka odgrywa kluczową rolę, tak samo ważną jak innowacyjność czy wydajność.
Związki estetyki samochodu z lokalnymi preferencjami i trendami rynkowymi
Wpływ estetyki samochodów na preferencje konsumentów i trendy rynkowe jest niezaprzeczalny, zwłaszcza w kontekście różnic kulturowych i geograficznych. Design samochodu jest jak język, który może być interpretowany na wiele sposobów, w zależności od lokalnych upodobań. Na przykład, co jest uznawane za brzydkie auto w jednym kraju, w innym może być postrzegane jako symbol statusu.
- Interpretacja estetyczna: Projektanci samochodów muszą rozumieć, że to, co w jednym regionie świata jest uznawane za pikantny element designu, w innym może być odbierane jako nadmiernie ekstrawaganckie. Na przykład, linie nadwozi, które przypominają ogień mogą być odbierane jako dynamiczne w Europie, ale w Azji jako zbyt agresywne.
- Znaczenie funkcji: W świetle lokalnych potrzeb, często forma musi podążać za funkcją, co widać na przykładzie pojazdów SUV, które są popularne na rynkach, gdzie większy rozmiar jest równoznaczny z lepszą funkcjonalnością i bezpieczeństwem rodzinnym. Producenci takich jak Hyundai czy Kia zwracają szczególną uwagę na to, aby ich modele SUV były zarówno stylowe, jak i praktyczne.
- Odzwierciedlenie trendów: Projektowi i wyglądowi samochodów często towarzyszą głębokie analizy trendów rynkowych i kulturowych, które odzwierciedlają się w wyborze materiałów, kształtach nadwozia i technologiach. Za przykład może posłużyć SsangYong Rodius, którego nietypowy design był wynikiem próby wyróżnienia się na konkurencyjnym rynku, mimo że spotkał się z mieszanymi reakcjami.
Podsumowując, związki estetyki samochodu z lokalnymi preferencjami i trendami rynkowymi są skomplikowane i wielowymiarowe. Producenci muszą balansować między globalną rozpoznawalnością marki a lokalnymi oczekiwaniami, co niekiedy prowadzi do tworzenia modeli, które mogą być postrzegane jako brzydkie auta, lecz są idealnie dostosowane do wymagań i gustów specyficznych rynków.
Najbrzydsze samochody ostatnich lat
W kontekście motoryzacji, estetyka pojazdu odgrywa kluczową rolę w decyzjach zakupowych. Chociaż głównym zadaniem samochodu jest przemieszczanie się z punktu A do punktu B, to wygląd zewnętrzny może znacząco wpłynąć na jego popularność na rynku. Przeanalizujemy zatem „najbrzydsze samochody ostatnich lat”, które, mimo że były funkcjonalne i praktyczne, nie zyskały uznania ze względu na swoją kontrowersyjną estetykę.
Podczas gdy niektóre brzydkie auta motoryzacji są wynikiem eksperymentów designerskich takich jak Nissan Micra z jej wyłupiastymi reflektorami, czy Pontiac Aztek, który dzięki swojemu dziwnemu designowi przodu często pojawia się na listach najmniej atrakcyjnych modeli, inne pojazdy jak choćby Fiat Multipla,z jego bulwiastym frontem i nietypowym układem siedzeń, skupiają się na maksymalnej funkcjonalności kosztem wyglądu. Niemniej jednak, Hyundai Kona i BMW Seria 3, mimo swojej kontrowersyjnej stylistyki, zdobyły szerokie grono zwolenników, demonstrując, że nie zawsze konsensus estetyczny jest równoznaczny z sukcesem rynkowym.
Estetyka pojazdów może być subiektywna, ale istnieje wiele przypadków, w których ogólnoświatowa opinia konsumentów zgodziła się, że pewne modele nie spełniają ogólnie przyjętych standardów piękna. Od wyżej wymienionego Pontiaca, po SsangYong Rodius z jego nieproporcjonalnym tyłem, projektanci nadal eksperymentują z kształtami i liniami, często prowokując mieszane reakcje. Chociaż każde z tych aut ma swoje unikalne cechy i można je pochwalić za innowacyjność czy funkcjonalność, ich wizerunek zewnętrzny pozostaje tematem burzliwych dyskusji.
Ostatecznie, czy to Suzuki Liana czy Kia Rio, którego design budził ambiwalencję, każdy model ma swoich zwolenników i przeciwników. Warto pamiętać, że niezależnie od ocen estetycznych, każdy samochód ma potencjał, by znaleźć swoje miejsce na rynku, posiadając innych atutów jak technologia, komfort czy osiągi, które mogą przeważyć nad pierwszym, często powierzchownym wrażeniem.
Kryteria oceny estetyki w designie samochodów
Estetyka designu samochodów to kwestia niezwykle subiektywna, ale istnieją pewne obiektywne kryteria oceny, które mogą pomóc zrozumieć, dlaczego niektóre modele są uznawane za brzydkie auta w motoryzacji. Po pierwsze, ważne jest, jak samochód komunikuje charakter marki – jego design powinien odzwierciedlać tożsamość producenta aut. Na przykład, ekscentryczne linie mogą być charakterystyczne dla konkretnego projektanta, takiego jak Pininfarina, co odróżnia go od innych.
Po drugie, proporcje nadwozia grają kluczową rolę w postrzeganiu auta jako estetycznie przyjemnego lub brzydkiego. Niewłaściwe proporcje mogą zaburzać harmonię widoku, szczególnie gdy dotyczy to umiejscowienia klasy elementów, takich jak lampy czy klapy bagażnika. Również kształt i wielkość elementów, jak ogromne reflektory „wyłupiaste oczy” czy zbyt masywny grill, mogą przeszkadzać w estetycznej ocenie modelu.
Podczas tworzenia designu, praktyczność użytkowania również jest brana pod uwagę, co tłumaczy, dlaczego niektóre auta z pozornie kontrowersyjnym designem, jak Nissan Cube czy Kia Soul, zdobywają popularność dzięki swojej funkcjonalności. Ostatnim, ale równie ważnym czynnikiem jest aerodynamika, która ma bezpośredni wpływ na efektywność i osiągi samochodu, co również kształtuje jego ostateczny design.
Ciekawostką jest, że czasem nawet samochody o kontrowersyjnym wyglądzie, takie jak wspomniany Kia Soul czy Fiat Multipla, znajdują swoich zwolenników, co potwierdza, że w ocenie estetyki nie ma miejsca na uniwersalność, a kluczowe są osobiste upodobania i konkretny kontekst rynkowy. Opracowując design samochodu, zespoły projektowe muszą wyważyć wszystkie te aspekty, by stworzyć model, który nie tylko będzie spełniał funkcje praktyczne, ale także przyciągał wzrok na drodze.
Zachęcam do dyskusji i dzielenia się opiniami na temat designu samochodów, których estetyka jest dla Was szczególnie interesująca lub kontrowersyjna.
Wpływ funkcjonalności pojazdu na jego estetykę (Dacia Logan MCV, Fiat Multipla)
Funkcjonalność pojazdu jest kluczowa dla wielu użytkowników, ale często wpływa to na kontrowersyjny wygląd samochodów. Przykłady takie jak Dacia Logan MCV czy Fiat Multipla wyraźnie to ilustrują. Dacia Logan MCV, ciesząca się uznaniem za swoje praktyczne wnętrze i ogromny bagażnik, jest często krytykowana za swój prosty i funkcjonalny design, który dla wielu odbiorców jest zwyczajnie nieatrakcyjny. Z drugiej strony, Fiat Multipla, z jej unikalnym rozwiązaniem dwóch rzędów siedzeń w stosunkowo krótkim nadwoziu, była nazywana jednym z najbrzydszych samochodów, mimo że oferowała znakomitą funkcjonalność.
Te modele pokazują, jak duże wyzwanie stoi przed producentami, gdy muszą zbalansować wygląd zewnętrzny auta z jego użytecznością. Wiele osób poszukujących samochodu zwraca uwagę nie tylko na charakterystyki techniczne i komfort jazdy, ale i na estetyczne wyrażenie stylu życia, co moze być trudne, gdy samochód ma charakter głównie użytkowy.
Rozwiązaniami może być inwestowanie w rozwój technologii, która pozwala na bardziej elastyczne projektowanie form samochodu, bez konieczności poświęcania przestrzeni użytkowej. Dobre przykłady to Nissan Cube czy Kia Soul, które, mimo że mogą dzielić opinie, pokazują, że można stworzyć praktyczne i estetycznie przyciągające samochody.
Podsumowując, nawet jeśli niektóre brzydkie auta w motoryzacji mogą odbiegać od tradycyjnych standardów piękna, ich funkcjonalność może przynieść użytkownikom znaczną wartość, co w pewnych sytuacjach jest bardziej pożądane niż sama estetyka.
Reakcje społeczności i opinie kierowców na temat brzydkich samochodów
W świecie, gdzie design samochodu pełni kluczową rolę, pojazdy uznawane za nieatrakcyjne często stają się obiektem ostracyzmu. To nie tylko kwestia gustu, ale również wpływ społeczny, który determinuje postrzeganie wartości poszczególnych modeli. Brzydkie auta motoryzacja, takie jak Fiat Multipla czy Pontiac Aztek, które w swoim czasie wywołały liczne kontrowersje, często są przykładami, jak bardzo subiektywna ocena wyglądu może rzutować na komercyjny sukces lub jego brak.
Pomimo nieprzychylnych opinii, które można znaleźć na licznych forach motoryzacyjnych, brzydkie samochody często oferują nieoczywiste zalety funkcjonalne. Dacia Logan MCV czy Nissan Cube, mimo swej nietypowej stylistyki, są cenione za przestrzeń i komfort użytkowania. W wielu przypadkach jeździć brzydkim samochodem, to także wyraz indywidualizmu kierowcy, który świadomie wybiera funkcjonalność i wygodę zamiast tradycyjnie pojmowanej estetyki.
Niezależnie jednak od praktycznych aspektów, reakcje społeczności na brzydkie auta motoryzacja często przybierają formę żartów lub krytyki. Wiele osób nie potrafi pojąć, jak nowoczesne studia projektowe, takie jak Pininfarina, mogą dopuścić do produkcji pojazdów o kwestionowanych walorach estetycznych. Mimo to, niektórzy kierowcy podchodzą do tego tematu z większym dystansem, twierdząc, że każde auto, podobnie jak dzieło sztuki, zasługuje na indywidualną interpretację i może znaleźć swojego wielbiciela.
Opinie kierowców na temat brzydkich samochodów są różnorodne, jednak jak pokazują różne badania i ankiety, znaczna część użytkowników samochodów woli skupić się na charakterze i funkcjonalności, niż exclusivity designu. Jest to sympatyczne przypomnienie, że w motoryzacji, podobnie jak w życiu, nie zawsze to co standardowo piękne jest najlepsze.
Rola i wpływ kultury oraz trendów w percepcji wyglądu samochodów
W kontekście motoryzacji, wygląd samochodu odgrywa kluczową rolę nie tylko w kontekście estetycznym, ale również funkcjonalnym i społecznym. Od lat obserwujemy, jak kultura popularna oraz panujące trendy wpływają na percepcję wyglądu samochodów oraz decyzje producentów o opracowywaniu nowych modeli. Opinia publiczna, która często kształtowana jest przez media, kino czy reklamy, determinuje, jakie wzorce są pożądane, a które pikowane są jako brzydkie auta w motoryzacji.
Dla przykładu, filmy takie jak „Powrót do Przyszłości” uczyniły z DeLoreana ikonę designu pomimo jego pierwotnie mieszanych recenzji. Natomiast trend na ekologiczne i minimalistyczne wzornictwo, który zyskał na znaczeniu w ostatnich latach, wpływa na projektowanie samochodów takich jak Tesla Model S, które charakteryzują się stonowanym, ale wyrafinowanym stylem.
Przemysł samochodowy musi także dostosowywać swoje projekty do różnorodnych wymagań rynkowych na całym świecie, co może prowadzić do produkcji brzydkich aut, które są efektem kompromisu między różnymi oczekiwaniami konsumentów. Model, który może być uważany za elegancki w jednym kraju, może być postrzegany jako mało atrakcyjny na innym rynku. Wynika to nie tylko z różnic w gustach, ale i z praktycznych rozważań takich jak rozmiar, funkcjonalność oraz cenę pojazdu. Producenci tak jak Hyundai w modelu Kona czy Nissan z modelem Micra, starają się pogodzić te wszystkie aspekty, czasami kosztem estetyki.
Ostatecznie, to, jak samochód wygląda, jest wynikiem złożonej interakcji między kreatywnością projektantów, oczekiwaniami klientów oraz obecnymi trendami, co pokazuje, jak wielowymiarowe jest to zagadnienie w branży motoryzacyjnej.
Rankingi i porównania samochodów pod kątem wyglądu
W dziedzinie motoryzacji, wygląd samochodu może odgrywać kluczową rolę w jego rynkowym sukcesie lub porażce. Analizując rankingi i porównania samochodów pod kątem wyglądu, często spotykamy się z kategorią pojazdów nazywanych potocznie „brzydkie auta motoryzacja”. To te modele, które wzbudzają skrajne emocje, często negatywne, ale czy zawsze słusznie?
Przyglądając się rankingom i przeglądom w tej kategorii, trzeba zwrócić uwagę na subiektywność ocen. Co dla jednej osoby jest synonimem niepowodzenia projektowego, na innym rynku może być uznawane za przejaw śmiałego i innowacyjnego designu. Jednak te auta często dzielą losy — od ostrych krytyk po uznane kultowe.
Podczas dokonywania porównań aut pod względem wyglądu, warto zastanowić się, jaki wpływ na ostateczne odczucia ma kultura danego regionu, historyczne i technologiczne konteksty. Wymieniając modele takie jak Hyundai Kona, Suzuki Liana czy nieodłączna Kia Rio, zauważamy, że każde z tych aut wynika z różnych inspiracji i potrzeb rynkowych.
Oceniając design, nie można zapominać o praktycznym wymiarze pojazdów. Niektóre z aut zyskały miano „brzydkich” ze względu na swoją niekonwencjonalność, lecz wnętrze i funkcjonalność często przeczą zewnętrznym ocenom. Przykładowo, Nissan Cube zaskakuje swoją przestronnością oraz funkcjonalnością, pomimo nietypowej sylwetki nadwozia.
Zanim wyrazimy swoją opinię o wyglądzie auta, warto spojrzeć głębiej — zarówno na intencje projektantów, jak i rzeczywiste potrzeby użytkowników. Czy wzornictwo zawsze powinno iść w parze z konwencjonalną estetyką? Dyskusje i opinie na tej płaszczyźnie są zawsze otwarte, a forum motoryzacyjne może być świetnym miejscem do wymiany poglądów na ten kontrowersyjny temat.
Charakterystyka 20 najbrzydszych samochodów
Marka i model | Rok produkcji | Ocena wykonawcy |
---|---|---|
Fiat Multipla | 1998 | Niska |
Pontiac Aztek | 2001 | Niska |
AMC Pacer | 1975 | Niska |
Citroen Ami | 1961 | Średnia |
Nissan Cube | 1998 | Średnia |
SsangYong Rodius | 2004 | Niska |
PT Cruiser Convertible | 2005 | Średnia |
Lincoln Town Car | 1981 | Wysoka |
Hummer H2 | 2002 | Niska |
Chevrolet SSR | 2003 | Średnia |
Jaguar S-Type | 1999 | Średnia |
Morris Marina | 1971 | Niska |
Talbot Tagora | 1980 | Niska |
Skoda Roomster | 2006 | Średnia |
Ford Scorpio | 1994 | Niska |
Rover 200 | 1984 | Wysoka |
Lancia Thesis | 2002 | Średnia |
Chrysler PT Cruiser | 2000 | Średnia |
Ferrari FF | 2011 | Wysoka |
BMW serii 3 Compact | 1994 | Średnia |