powypadkowe

Analiza rynku samochodów powypadkowych – przegląd statystyk w Polsce

Statystyki dotyczące rynku samochodów powypadkowych w Polsce

Rozważając zakup samochodu powypadkowego, warto znać realia rynku oraz potencjalne koszty i ryzyka. Słowo „powypadkowy” odnosi się do pojazdów, które doznały uszkodzeń w wyniku zdarzeń drogowych. Statystyki pokazują, że w Polsce każdego roku na rynek trafia tysiące takich aut, a interesujący fakt dotyczy ich wyceny – często zaniżanie wartości aut w umowach i fakturach skutkuje niższą ceną zakupu. Jednakże rzeczywista wartość naprawy może być znacznie wyższa.

  • Mierzalnym aspektem jest ilość samochodów powypadkowych wśród ogólnego wolumenu sprzedaży na rynku wtórnym – stanowią one około 30-40% wszystkich transakcji.
  • Średni koszt renowacji poważnie uszkodzonego pojazdu to często kwota przekraczająca 50% wartości rynkowej pojazdu sprzed szkody.
  • Biorąc pod uwagę stosunek ceny do jakości, samochody posiadające historię wypadkową mogą okazać się okazją, pod warunkiem, że naprawy zostały przeprowadzone profesjonalnie – co ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo oraz trwałość pojazdu.

Poszkodowani w wyniku wypadków komunikacyjnych często otrzymują odszkodowania na pokrycie szkód, co pozwala na dalszą eksploatację pojazdu po jego naprawie. Istotne jest również, aby wiedzieć, iż nie każde uszkodzenie definiuje pojazd jako powypadkowy. Na przykład, drobne stłuczki parkingowe, które nie dotykają kluczowych elementów konstrukcyjnych, nie kwalifikują auta do grupy powypadkowych.

Wniosek jest taki: kupując samochód powypadkowy, należy przeprowadzić dokładną ekspertyzę techniczną, najlepiej z udziałem niezależnego rzeczoznawcy, by ocenić realny stan techniczny i bezpieczeństwo pojazdu. Ponadto, zdobywając informacje o historii pojazdu i zakresie uszkodzeń, jesteśmy w stanie realnie ocenić, czy interes jest korzystny i czy wartość pojazdu adekwatnie odzwierciedla jego stan po naprawie.

Analiza cen samochodów powypadkowych – co wpływa na ich wartość

Wybór samochodu powypadkowego może wydawać się kuszącą okazją do osiągnięcia sporych oszczędności, jednak zanim podejmiemy decyzję o zakupie, ważne jest, aby dokładnie zrozumieć, jakie czynniki wpływają na wartość tego typu pojazdów. Przygotowaliśmy dla Was kluczową analizę, która może pomóc w ocenie, czy dany samochód powypadkowy jest rzeczywiście dobrym wyborem.

  • Historia pojazdu – Im poważniejsze uszkodzenia i im więcej zdarzeń drogowych na koncie samochodu, tym jego wartość rynkowa jest mniejsza. Przed zakupem warto skorzystać z platform internetowych, które zbierają i udostępniają informacje o przeszłości pojazdów, na przykład Autos-motos.net.
  • Zakres uszkodzeń – Elementy karoserii mogą być lekko porysowane lub zgniecione w stopniu wymagającym kosztownej wymiany. Różnica w stopniu uszczuplenia wartości pojazdu jest tutaj znacząca i bezpośrednio powiązana z zakresem i rodzajem uszkodzeń.
  • Koszty naprawy – Dokładnie przeanalizuj potencjalne koszty renowacji. Warto skonsultować się z rzeczoznawcą lub mechanikiem, który pomoże oszacować realne wydatki na przywrócenie pojazdu do sprawności.
  • Wartość rynkowa modelu – Popularność danej marki i modelu samochodu na rynku wtórnym też ma wpływ na cenę powypadkowego egzemplarza. Pojazdy marki premium mogą zachować wyższą wartość nawet po wypadku, w przeciwieństwie do modeli z niższych segmentów rynkowych.
  • Wydajność po naprawie – Samochody powypadkowe, które zostały fachowo naprawione, niejednokrotnie mogą być tak samo wydajne jak ich bezwypadkowe odpowiedniki. Prawidłowo wykonana renowacja może skutecznie minimalizować utratę wartości.

Zanim zdecydujemy się na zakup samochodu powypadkowego, istotne jest, aby dokonać gruntownej oceny stanu technicznego pojazdu oraz historii jego eksploatacji. Wiedza o tym, co tak naprawdę wpływa na wartość uszkodzonych samochodów, może być kluczowa do podjęcia właściwej decyzji finansowej. Pamiętajmy, że cena zakupu to jedno, ale dalsze koszty związane z eksploatacją i potencjalnymi naprawami mogą znacząco zwiększyć całkowity wydatek. Bez wątpienia, zakup poważnie uszkodzonego pojazdu powinien być dokładnie przemyślany, aby nie skończyć z problemem zamiast okazji.

Najczęstsze uszkodzenia i koszty naprawy aut powypadkowych

Uszkodzone elementy karoserii, rozbite szyby czy nie działające oświetlenie to najczęstsze uszkodzenia aut powypadkowych. Właściciel takiego pojazdu stoi przed wyborem: naprawić czy sprzedać autem jako powypadkowe. Decydując się na naprawę, kluczowym aspektem jest koszt, który niestety często bywa wysoki. Cena zależy od wielu czynników, takich jak marka pojazdu, rodzaj uszkodzenia i konieczność wymiany części.

  • Powypadkowe uszkodzenie zderzaka może kosztować od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych, jeśli konieczna jest jego wymiana lub profesjonalne lakierowanie.
  • Naprawa mechanizmu skrzyni biegów w autach po poważniejszym wypadku to wydatek sięgający nawet 10 tysięcy złotych dla modeli ze średniej półki cenowej.
  • Natomiast przy uszkodzeniu silnika koszty mogą przekroczyć wartość samego pojazdu, zwłaszcza w przypadku bardziej ekskluzywnych marek.

Oczywiście, ostateczne kwoty mogą być różne i zależą od tego, czy korzystamy z autoryzowanego serwisu, czy z niezależnego warsztatu. Dodatkowo, przed rozpoczęciem napraw warto zasięgnąć informacji na temat dostępnych części zamiennych oraz ich cen, zarówno oryginalnych, jak i tych z rynku wtórnego. Wskazane jest też, aby ekspertyza powypadkowa pojazdu została wykonana przez rzeczoznawcę, co pozwoli na szczegółową wycenę szkód i zaplanowanie wszystkich niezbędnych napraw.

W kontekście ubezpieczenia komunikacyjnego, warto sprawdzić, na jakie świadczenia możemy liczyć w wyniku uszkodzenia pojazdu. Czasami kwota, jaką otrzymamy z ubezpieczenia, może w znaczny sposób obniżyć nasze wydatki związane z naprawą. Jednak zasadniczo, regułą jest, że samochody powypadkowe wiążą się z większymi kosztami.

Podstawowe informacje o procedurach ubezpieczeniowych dla pojazdów powypadkowych

Jeśli staniesz się właścicielem pojazdu powypadkowego, konieczne jest zrozumienie, jakie kroki należy podjąć, aby właściwie skorzystać z procedur ubezpieczeniowych. W pierwszej kolejności powinieneś zgłosić szkodę swojemu ubezpieczycielowi, co pozwoli na rozpoczęcie postępowania odszkodowawczego. Pamiętaj, że masz na to zazwyczaj 3 dni robocze od momentu wystąpienia zdarzenia. Ważne jest, aby zebrać jak najwięcej informacji na temat wypadku, w tym zdjęcia uszkodzeń pojazdu i ewentualne dane świadków.

Kluczowym dokumentem w procedurze jest protokół szkody, który pozwala na dokładną ocenę zniszczeń oraz ich wpływu na wartość pojazdu. Rzeczoznawca dokona ekspertyzy, a na jej podstawie zostanie ustalona kwota odszkodowania. Zaznaczyć należy, że wypłata tej kwoty może być różna w zależności od polisy, którą posiadamy – czy to podstawowe ubezpieczenie AC czy rozszerzone opcje gwarantujące pokrycie pełnej likwidacji szkód.

W przypadku szkody całkowitej, kiedy naprawa nie jest ekonomicznie uzasadniona, ubezpieczyciel może zaproponować kompensację finansową. Natomiast przy szkodach częściowych pokryte zostaną koszty naprawy pojazdu. Warto mieć świadomość, iż proces wypłaty odszkodowania może się przedłużać ze względu na konieczność przeprowadzenia wielu procedur, negocjacji pomiędzy poszkodowanym a ubezpieczycielem oraz, w niektórych przypadkach, z powodu konieczności odwoływania się do sądowych rozpraw.

Zawsze upewnij się, że posiadasz odpowiednie ubezpieczenie komunikacyjne, które oferuje zasiłek na leczenie lub rentę w razie uszczerbku na zdrowiu będącego wynikiem wypadku. Jeśli przyszłoby Ci dochodzić swoich praw w sądzie, wskazane jest zasięgnięcie porady prawnej.

Pamiętaj, iż w ramach odszkodowania możesz dochodzić nie tylko szkód majątkowych, lecz również szkód moralnych czy szkód osobowych. Ważne, abyś jako ofiara wypadku miał pełną świadomość przysługujących Ci praw i możliwości, które oferuje Twój ubezpieczyciel oraz prawo odszkodowawcze.

Ostateczna decyzja o kwocie odszkodowania to często wynik dogłębnej analizy i czasem długotrwałego postępowania, dlatego zachowaj cierpliwość i konsekwentnie dąż do otrzymania należnej rekompensaty.

Data i terminy składania oświadczeń oraz reklamacji związanych z wypadkiem drogowym

Jeśli byłeś uczestnikiem wypadku drogowego, istnieje wiele kwestii, które musisz uregulować najszybciej, jak to możliwe. W szczególności dotyczy to formalności związanych ze złożeniem oświadczeń oraz reklamacji. Poznając dokładne daty i terminy powiązane z tym procesem, możesz uniknąć wielu problemów i upewnić się, że twoje powypadkowe roszczenia będą uwzględnione przez ubezpieczyciela czy sprawcę zdarzenia.

  • Data wypadku: Zawsze jest punktem wyjścia do dalszych działań. Pamiętaj, aby zachować wszystkie dokumenty związane z zdarzeniem, w tym raport policyjny i zaświadczenie od lekarza, jeśli takie zostały wydane.
  • Termin zgłoszenia szkody: Niezwłocznie zgłoś szkodę swojemu ubezpieczycielowi. Czas, jaki masz na to zgłoszenie, jest różny i zależy od warunków Twojej polisy, ale standardowo jest to od 3 do 7 dni od daty zdarzenia.
  • Termin składania reklamacji: Jeśli chodzi o reklamacje powypadkowe, to zazwyczaj masz rok na zgłoszenie roszczeń odszkodowawczych od daty wypadku, choć pewne elementy, takie jak szkody moralne czy rekompensata za utracone dochody, mogą podlegać innym terminom.
  • Składając oświadczenie o wypadku: Dokument ten należy złożyć szybko po wypadku – najlepiej jest to zrobić na miejscu zdarzenia lub w ciągu kilku najbliższych dni. Pamiętaj, że oświadczenie to powinno zawierać wszystkie istotne informacje dotyczące okoliczności wypadku i poniesionych szkód.

Zachowaj precyzją, gdy dokumentujesz wszystkie szkody powypadkowe, w tym zarówno szkodę majątkową, jak i szkodę osobową. Dokładność ta ułatwi proces likwidacji szkody oraz potencjalne dochodzenie odszkodowania przed sądem. W przypadku większych problemów lub wątpliwości, warto skonsultować się z prawnikiem specjalizującym się w sprawach odszkodowawczych. Pamiętaj, że zaniedbanie terminów może skutkować utratą prawa do kompensacji lub świadczeń rehabilitacyjnych, co w przypadku poważnych kontuzji może generować znaczne koszty leczenia i rehabilitacji.

Geograficzna mapa punktów przyjmowania samochodów powypadkowych – adresy warsztatów

Kupno samochodu po wypadku to decyzja, która wymaga dokładnej analizy i przemyślenia. Aby pomóc wszystkim poszkodowanym w wypadkach drogowych oraz osobom zainteresowanym pojazdami powypadkowymi, przygotowaliśmy zestawienie w formie geograficznej mapy punktów zajmujących się przyjmowaniem aut uszkodzonych. Ta innowacyjna platforma pozwala na szybkie lokalizowanie adresów warsztatów, które oferują usługi związane z naprawami powypadkowymi, a także umożliwiają ocenę stanu technicznego zakupionych samochodów.

  • Ekspertyza szkody: Professionalni rzeczoznawcy wykonują szczegółową ocenę szkody, co umożliwia właściwą jego kalkulację – niezbędną w przypadku ubiegania się o odszkodowanie od firmy ubezpieczeniowej.
  • Profesjonalna naprawa: Znajdujące się na mapie punkty serwisowe gwarantują kompleksowe usługi blacharskie i lakiernicze, dzięki czemu samochód może być przywrócony do stanu sprzed wypadku.
  • Wycena wartości pojazdu: Wskazane warsztaty służą także pomocą w realnej wycenie samochodu powypadkowego, co jest kluczowe zarówno dla sprzedającego, jak i potencjalnego nabywcy.

Serwis zapewnia aktualne dane kontaktowe oraz godziny otwarcia warsztatów, co pozwala na sprawne załatwienie wszystkich formalności. Ważnym elementem jest również możliwość bezpośredniego kontaktu z właścicielem warsztatu, aby móc omówić zakres usług oraz uzyskać orientacyjny kosztorys przed podjęciem jakichkolwiek działań.

Odpowiadając na potrzeby rynku oraz oczekiwania klientów, stale aktualizujemy bazę danych, by zawierała wyłącznie sprawdzone i godne zaufania punkty, które przestrzegają najnowszych standardów napraw pojazdów powypadkowych. Dobro ofiary wypadku to dla nas priorytet, wobec tego skupiamy się na dostarczaniu informacji, które pomogą w jak najszybszym powrocie do pełnej sprawności zarówno pojazdu, jak i jego właściciela.

Pamiętaj, żeby zawsze dochodzić swoich praw i nie zgadzać się na zaniżone wartości odszkodowań. Dzięki naszemu serwisowi możesz znaleźć odpowiedni warsztat, który pomoże ci w profesjonalnej ocenie stanu auta oraz jego naprawie, co jest kluczowe dla bezpieczeństwa oraz komfortu prowadzenia pojazdu powypadkowego.

Przykłady renowacji udanych i nieudanych – studia przypadków pojazdów powypadkowych

Odrodzenie pojazdu powypadkowego to jak feniks, który powstaje z popiołów. Każdy przypadek jest jednak inny i od momentu zdarzenia drogowego wiele czynników wpływa na to, czy samochód odzyska dawny blask. Są to między innymi: umiejętności fachowca, dostępność części zamiennych, rozmiar i rodzaj uszkodzeń czy budżet właściciela. Autos-motos.net wskazuje na różne warianty pojazdów: od niemal nowych modeli jak DACIA JOGGER po pojazdy z istotnym przebiegiem np. MERCEDES-BENZ C, które można skutecznie przywrócić do życia, choć sytuacje bywają różne.

  • Udane renowacje: Możemy przywołać przykład HONDA CIVIC, gdzie uszkodzenia ograniczały się do karoserii. Po wymianie zderzaka, naprawie kilku rys i profesjonalnym lakierowaniu, samochód wrócił na drogi niczym nowy. Przypadek ten pokazuje jak ważne jest skupienie się na detalu oraz wybór odpowiedniego warsztatu.
  • Nieudane renowacje: Niekiedy z pozoru prosty wypadek, jak drobne zderzenie, może skrywać większe problemy. Nabywca PEUGEOT BOXER nie został poinformowany o powypadkowej historii, a ukryte uszkodzenia ramy pojazdu doprowadziły do drogich i czasochłonnych napraw. Tego typu sytuacje podkreślają znaczenie uczciwości sprzedającego i konieczność dokładnej weryfikacji stanu pojazdu przez nabywcę.

Renowacja pojazdu powypadkowego to proces wymagający nie tylko umiejętności i kreatywności mechaników, ale i świadomości konsumentów, którzy muszą zdawać sobie sprawę z ryzyka. Nie zawsze jest to „okazja”, jak mogą sugerować niektórzy sprzedawcy. Auto Świat zaleca weryfikację informacji o pojeździe, aby uniknąć padnięcia ofiarą oszustwa. W przypadku dochodzenia swoich praw z tytułu niewłaściwego opisu stanu pojazdu, rygor prawny jest nieubłagany i poszkodowany może skutecznie domagać się rekomensaty.

Doświadczeni renomowani mechanicy są w cenie – wiedzą, kiedy i co można uratować oraz jak prawidłowo ocenić stan uszkodzonego pojazdu. Kluczową sprawą jest posiadanie wiedzy i świadomości, a nie tylko wiary w reklamowane stany „bezwypadkowe”. Przy odpowiednich eksploatacjach, nawet powypadkowy Hyundai Tucson może służyć bezawaryjnie przez wiele lat. Pamiętajmy o tym, wybierając między pojazdami z historią, a tymi bez wypadkowej przeszłości.

Specyfikacja techniczna narzędzi stosowanych do napraw aut po kolizjach drogowych

Naprawa samochodów powypadkowych wymaga nie tylko wiedzy i doświadczenia mechaników, ale również stosowania specjalistycznego sprzętu. Na etapie oceny uszkodzeń kluczowe znaczenie ma wykorzystanie rzeczoznawcy samochodowego, który dokładnie zbada pojazd i udzieli ekspertyzy na potrzeby ewentualnego ubiegania się o odszkodowanie. Po dokonaniu oceny, warsztat przystępuje do właściwej naprawy, dla której niezbędna jest specyfikacja techniczna narzędzi.

  • Podnośniki i stanowiska naprawcze – niezbędne do uniesienia pojazdu i przywrócenia karoserii do pierwotnego kształtu. Istotne są tu parametry nośności, zakresu działania oraz możliwości adaptacji do różnych typów nadwozia.
  • Narzędzia do prostowania ramy – używane do korekty deformacji konstrukcji nośnej samochodów, a ich parametry techniczne muszą odpowiadać wymogom producentów poszczególnych marek.
  • Przyrządy do pomiarów geometrycznych – pozwalają na precyzyjne ustalenie zakresu uszkodzeń i ocenę potrzebnych prac blacharsko-lakierniczych. Wybór tych urządzeń powinien uwzględniać ich dokładność pomiarową oraz kompatybilność z systemami komputerowymi do analizy danych.
  • Urządzenia do spawania i zgrzewania – specyfikacja techniczna takich narzędzi musi gwarantować odpowiednią moc i dostosowanie do różnych rodzajów materiałów stosowanych w produkcji samochodów.
  • Systemy do lakierowania – w tym przypadku liczy się przede wszystkim zdolność do reprodukcji oryginalnych kolorów, jaki i wydajność pracy przy zachowaniu najwyższych standardów jakościowych.

Ważne, żeby każde narzędzie używane w trakcie napraw powypadkowych pojazdów było regularnie kalibrowane i serwisowane, aby zapewnić ich niezawodność i precyzję działania. Specyfikacja techniczna narzędzi jest również ściśle związana z wymogami ubezpieczycieli oraz przepisami prawnymi regulującymi zakres prac naprawczych po kolizji drogowej. Kompleksowe wyposażenie warsztatu w specjalistyczne narzędzia jest dużym wydatkiem, jednak jest to inwestycja, która przekłada się na jakość oferowanych usług oraz odpowiedzialność za bezpieczeństwo użytownika końcowego – kierowcy.

Obowiązujące przepisy prawne dotyczące obrotu samochodami po wypadku w Polsce

Kupno bądź sprzedaż pojazdu powypadkowego w Polsce regulowane jest przez szereg przepisów, które mają na celu ochronę zarówno kupujących, jak i sprzedających. Kluczowym obowiązkiem sprzedawcy jest pełna informacja o stanie technicznym pojazdu, w tym o wszelkich uszkodzeniach, jakie pojazd poniósł w wyniku wypadku. Nieuczciwe zatajanie przez sprzedającego faktów dotyczących przeszłości wypadkowej pojazdu może skutkować odpowiedzialnością cywilną oraz, w skrajnych przypadkach, odpowiedzialnością karną.

W myśl art. 5561 Kodeksu cywilnego, prawo chroni nabywcę samochodu poprzez możliwość dochodzenia roszczeń z tytułu rzezoznawczej ukrytej wady pojazdu, jeżeli ta wada została celowo zatajona. Nabywca, odkrywając taką wadę, może żądać obniżenia ceny, a nawet odstąpić od umowy, jeśli wada jest na tyle istotna. Co więcej, zgodnie z ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego, sprzedawca mający status profesjonalisty odpowiada wobec konsumenta za zgodność towaru z umową przez okres nawet do 2 lat od daty zakupu.

Prawidłowo przeprowadzona transakcja sprzedaży powinna obejmować przekazanie pełnej dokumentacji, w tym kartę pojazdu, dowód rejestracyjny z aktualnym badaniem technicznym oraz polisę OC. Dodatkowo, aby uniknąć nieporozumień, wskazane jest sporządzenie protokołu szkody w obecności rzeczoznawcy lub eksperta ds. likwidacji szkód komunikacyjnych. To może ułatwić ewentualne dochodzenie roszczeń odszkodowawczych z tytułu ubezpieczenia komunikacyjnego.

  • Umowa kupna-sprzedaży powinna wyraźnie określać, czy pojazd jest powypadkowy oraz jakie konkretnie uszkodzenia ma pojazd.
  • Kupujący powinien zażądać dostępu do historii napraw i uszkodzeń oraz możliwości przeprowadzenia niezależnej oceny stanu technicznego.
  • Warto również sprawdzić, czy suma odszkodowania z polisy UBEZPIECZENIA pojazdu adekwatnie odzwierciedla stan faktyczny i wartość samochodu po naprawie.

Zapewnienie przejrzystości transakcji i bezpieczeństwa prawego nabywcy jest fundamentalną zasadą obrotu pojazdami powypadkowymi na terenie Polski. Każdy poszkodowany ma także prawo do ubiegania się o kompensację, zadośćuczynienie czy inne formy świadczeń, jeżeli prawa te zostały naruszone. Wskazane jest zatem zawsze skorzystanie z porady prawnej przy tego typu transakcjach, by zabezpieczyć swoje interesy oraz uniknąć późniejszych nieporozumień i konsekwencji prawnych.

Endoskopowe badania struktur nośnych pojazdu jako metoda oceny stanu auta powypadkowego

Endoskopowe badania struktur nośnych pojazdu to nowoczesna i nieinwazyjna metoda diagnostyczna, staje się standardem w profesjonalnej ocenie stanu technicznego samochodów powypadkowych. Ta technika pozwala na dokładne sprawdzenie elementów konstrukcyjnych, które nie są dostępne bez demontażu poszczególnych części nadwozia. Zaletą jest możliwość wykrycia ukrytych uszkodzeń, takich jak pęknięcia czy zagniecenia występujące w głębi konstrukcji.

  • Procedura: Endoskop wprowadzany jest do wnętrza struktur nośnych przez niewielkie otwory, co pozwala na minimalne ich niszczenie i zwiększone bezpieczeństwo pojazdu.
  • Koszty: Chociaż początkowy koszt takiego badania może wydawać się wyższy niż w przypadku tradycyjnych metod, to w dłuższej perspektywie może on przyczynić się do znacznych oszczędności, niwelując ryzyko kupna auta z niewidocznymi wadami na pierwszy rzut oka.
  • Odpowiedzialność: Dochodzić swoich praw można również na podstawie wyników takiego badania, które może służyć jako dowód w rozprawie sądowej przy ubieganiu się o odszkodowanie czy zadośćuczynienie.
  • Wartość pojazdu: Dla właściciela tak dokładna diagnoza jest istotna, gdyż stan techniczny samochodu powypadkowego wpływa na jego wartość rynkową, a co za tym idzie – na kwotę ewentualnego ubezpieczenia czy odsprzedaży.
  • Bezpieczeństwo jezdne: Regularne monitorowanie stanu pojazdu za pomocą endoskopu zwiększa bezpieczeństwo wszystkich użytkowników drogi i pomaga w zapobieganiu kolejnych zdarzeń drogowych.

Wykorzystując endoskopowe badania, wykwalifikowany rzeczoznawca motoryzacyjny jest w stanie ocenić faktyczny stan konstrukcji pojazdu powypadkowego. To narzędzie jest szczególnie pomocne podczas analizy aut z uszkodzonym nadwoziem, gdzie ocena wizualna nie zawsze jest wystarczająca. Warto pamiętać, że dokładność endoskopowego badania zależy od doświadczenia osoby przeprowadzającej oraz jakości użytego sprzętu. Stąd też, zawsze zaleca się korzystać z usług sprawdzonych i polecanych warsztatów oraz ekspertów motoryzacyjnych, którzy posiadają odpowiednie certyfikaty i licencje.

Statystyki dotyczące rynku samochodów powypadkowych w Polsce
Rok Liczba zarejestrowanych pojazdów powypadkowych Procent samochodów importowanych Średni koszt naprawy (PLN)
2020 120 000 70% 15 000
2021 130 000 72% 16 500
2022 125 000 68% 17 000

One thought on “Analiza rynku samochodów powypadkowych – przegląd statystyk w Polsce

Comments are closed.