najbardziej ekonomiczne samochody

Najbardziej ekonomiczne samochody 2023: Ranking i analiza dziesięciu modeli o najniższym spalaniu

10 najbardziej ekonomicznych samochodów w 2023 roku – ranking i analiza

W kręgu zainteresowań miłośników czterech kółek i osób szukających nowego auta, zawsze znajduje się pytanie o najbardziej ekonomiczne samochody dające realne oszczędności na paliwie lub energii elektrycznej. W 2023 roku, szczególną uwagę zwracamy na modele, które zyskały uznanie zarówno w testach ADAC, jak i w codziennej eksploatacji według użytkowników. Prezentujemy rankings modeli, które łączą w sobie niskie zużycie z dostępnym limit cenowym, przestrzennymi wnętrzami oraz pozytywnym wpływem na środowisko.

  • Skoda Octavia – prym wiedzie model, którego wersje 2.0 TDI oraz 1.6 TDI wyróżniają się niskim zużyciem paliwa na poziomie zaledwie 4,1 l/100 km, a do tego oferują wręcz zawrotną pojemność bagażnika wynoszącą nawet 600 litrów.
  • Hyundai i30 Kombi – zasilany silnikami 1.0 T-GDI oraz 1.6 CRDi, które charakteryzują się spalaniem od 3,9 l/100 km, i30 Kombi jest idealnym wyborem dla osób, które potrzebują zarówno oszczędności, jak i przestrzeni (bagażnik o pojemności 602 l).
  • Citroen Berlingo – z rekordowymi 675 litrami w bagażniku i oszczędnymi silnikami wysokoprężnymi BlueHDI, Berlingo oferuje zarówno przestrzeń jak i ekonomię, z realnym zużyciem na poziomie ok. 5 l/100 km.
  • Dacia Duster/ Dokker – Duster, z możliwością zasilania gazem LPG i zużyciem równoważnym 4 l/100 km, oraz Dokker, z bagażnikiem 800 l – obydwa modele to ekonomiczne wybory zarówno na krótkie, jak i długie dystanse.
  • Kia Niro/ Toyota Auris Hybrydowe – Kia Niro w wersji hybrydowej to połączenie niskiego spalania (4,4 l/100 km) i pojemności bagażnika. Model Toyota Auris, mimo niższej pojemności bagażnika, również zasługuje na uwagę dzięki efektywnej hybrydowej jednostce napędowej.

Zauważmy, że ekonomia tych modeli zostaje potwierdzona nie tylko w testach laboratoryjnych, ale przede wszystkim w codziennym użytkowaniu. Decydując się na jedno z tych aut, możemy cieszyć się znacznymi oszczędnościami paliwowymi, które w dłuższej perspektywie stanowią poważne argumenty podczas wyboru auta. Kierowcy poszukujący najbardziej ekonomicznych samochodów w 2023 roku powinni rozważyć te modele, biorąc pod uwagę ich oszczędne silniki i niskie zużycie paliwa, co przełoży się na niższe koszty utrzymania i lepszą wydajność energetyczną.

Jak wybrać najbardziej ekonomiczny samochód? Parametry wpływające na oszczędność paliwa

Wybierając najbardziej ekonomiczne samochody, kluczowym wskaźnikiem, na który powinniśmy zwrócić uwagę, jest zużycie paliwa. Niska konsumpcja paliwa to synonim oszczędności na tle rosnących cen benzyny, diesla czy energii elektrycznej. Biorąc pod uwagę rosnące oczekiwania rynkowe, technologia stale ewoluuje, oferując oszczędne silniki w różnych segmentach rynku.

  • Silnik: wybierając serce auta, rozważ silniki o małej pojemności z turbo, które zapewniają doskonałą wydajność energetyczną, np. 1.0 T-GDI czy 1.6 CRDi. Alternatywą są jednostki zasilane LPG, które obniżają koszty eksploatacji.
  • Technologia hybrydowa/eletromobilność: samochody hybrydowe i elektryczne, choć droższe w zakupie, mogą zapewnić znaczące oszczędności w dłuższym terminie, szczególnie przy częstej jazdzie miejskiej.
  • Rynek wtórny: na rynku używanych aut, modele takie jak Skoda Octavia czy Hyundai i30 z silnikami TDI, znane są z niskiego zużycia paliwa, co czyni je atrakcyjnymi z ekonomicznego punktu widzenia.
  • Emisja i limity: obserwując limit cenowy, warto też wziąć pod uwagę przyszłe limity emisji i wybierać auta z niskim poziomem emisji spalin klasyfikujące się do rozsądnych kosztów utrzymania.

Analizując dane, warto zwrócić uwagę na modele z niższym zapotrzebowaniem na paliwo. Na przykład, Mazda SKYACTIV-D czy Hyundai i20 z dieslem znajdują się w czołówce najmniej paliwożernych samochodów według badań ADAC, a ich zużycie waha się w granicach 4,1-4,3 l/100 km. Natomiast w kategorii hybryd, dominują modele Toyota Prius i Toyota Corolla z wynikiem 4,1-4,6 l/100 km, co stanowi znaczną oszczędność, zwłaszcza w ruchu miejskim.

Jako użytkownik, kierując się wyszukiwaniem pojazdu, nie zapomnij też o takich kryteriach, jak pojemność bagażnika czy przebieg. Rodzinna Skoda Octavia lub funkcjonalny Hyundai i30 mogą zaoferować przestrzeń i ekonomiczność. Poszukując auta terenowego, warto rozważyć Dacie Duster z LPG, oferujące adekwatną mieszankę niskich kosztów paliwa i praktyczności na mniej utwardzonych drogach.

Znalezienie najbardziej ekonomicznego samochodu to nie tylko kwestia budżetu, ale również świadomego wyboru, który zapewni nam długoterminowe korzyści i zgodność z trendami ekologii i ekonomii. Przy zakupie używanego samochodu w autocentrach, takich jak AAA AUTO, możemy liczyć na szeroką ofertę i profesjonalne porady, które pomogą dopasować auto do naszych indywidualnych potrzeb.

Rzeczywiste zużycie paliwa vs dane producenta – porównanie najbardziej ekonomicznych modeli

Poszukując najbardziej ekonomicznych samochodów używanych, warto zwrócić uwagę nie tylko na dane producenta, ale również na rzeczywiste zużycie paliwa. Pomimo iż producenci oferują nam wartości zużycia według norm WLTP, czyli Warunki Laboratoryjnych Testów Przemieszczania się Pojazdu, w rzeczywistości każdy kierowca może się spotkać z innymi wynikami. Istotnym czynnikiem wpływającym na ekonomię eksploatacji jest zweryfikowanie realnego zużycia w warunkach drogowych, które często przewyższa wartości podawane w cennikach.

Na przykład, znane z niskiego zużycia paliwa modele jak Skoda Octavia z silnikami 2.0 TDI lub 1.6 TDI czy Hyundai i30 z jednostką 1,6 CRDi w praktyce mogą wykazywać odchylenia od danych katalogowych, zwłaszcza gdy mowa o jazdzie miejskiej albo w warunkach zwiększonego obciążenia. Jak duża jest ta rozbieżność? Raporty użytkowników wskazują, że rzeczywiste zużycie może być wyższe o ok. 10-20%, a czasem jeszcze więcej, co bezpośrednio przekłada się na koszty utrzymania auta.

Z drugiej strony, warto zwrócić uwagę na hybrydy, takie jak Kia Niro czy Toyota Auris, które w warunkach miejskich mogą zaskoczyć jeszcze lepszymi wynikami niż producent deklaruje. Badania przeprowadzone przez niemiecki automobilklub ADAC pokazują, że hybrydy mogą osiągać znacznie niższe zużycie niż tradycyjne jednostki benzynowe czy diesle. Na przykład, średnie spalanie Toyoty Prius 1.8 Hybrid w latach testów wynosiło zaledwie 4,1 l/100 km, stawiając ją w awangardzie oszczędności.

  • Dla porównania, koreański Hyundai IONIQ Elektro w testach ADAC w 2017 roku osiągnął wynik 14,7 kWh na 100 km, co może być wynikiem konkurencyjnym nawet dla skromnych diesel.
  • Natomiast Hyundai i30 w wersji kombi z silnikiem 1,6 CRDi może pochwalić się zużyciem na poziomie od 3,9 do 4,5 l / 100 km, w zależności od warunków jazdy i obciążenia pojazdu.
  • Z drugiej strony, odziedziczona SUV-owska natura Dacii Duster z silnikiem 1.0 TCe zasilana LPG, oferuje przewagę, której w takiej cenie nie zapewnią większe auta terenowe – prześwit wynoszący 20 cm i bagażnik o pojemności 478 l.

Ostateczny wybór najbardziej ekonomicznego samochodu zawsze będzie zależał od indywidualnych preferencji kierowcy, zużycie paliwa podczas rzeczywistej eksploatacji niezmiennie pozostaje jednym z najważniejszych aspektów. Warto zatem przed zakupem używanego samochodu sprawdzić niskie zużycie paliwa w niezależnych badaniach, czy nawet poprzez opinie i doświadczenia innych użytkowników, którzy mogą dostarczyć cenne informacje na temat oszczędności w eksploatacji danego modelu.

Koszty utrzymania a ekonomia jazdy – ile naprawdę zaoszczędzą właściciele oszczędnych aut?

Posiadacze najbardziej ekonomicznych samochodów mają wiele powodów do zadowolenia, nie tylko ze względu na świadome podejście do ekologii i mniejszy wpływ na środowisko, ale również ze względu na wymierne korzyści finansowe. Oszczędność, której doświadczają podczas codziennego użytkowania takiego auta, szczególnie w kontekście wysokich cen paliwa, jest znacząca. Oszczędne silniki typu diesel TDI, benzynowe turbo, czy innowacyjne hybrydy i elektryczne jednostki napędowe, zdecydowanie przekładają się na niższe koszty utrzymania pojazdu.

Zacznijmy od aspektu paliwowego. Wybór samochodu z niskim zużyciem paliwa np. poniżej 5 litrów na 100 km przy obecnych cenach paliw może przynieść oszczędności sięgające nawet kilkaset złotych miesięcznie, w zależności od przebiegu i typu eksploatowanego auta. Inhalujący mniej paliwa Skoda Octavia czy Hyundai i30, z nie tylko teoretycznym, ale i potwierdzonym w praktyce zużyciem na poziomie 4,1 l/100 km, mogą realnie odciążyć domowy budżet.

Następnie, koszty związane z eksploatacją nie kończą się na stacji paliw. Niskie spalanie to mniejsza emisja spalin, a co za tym idzie – często niższe opłaty związane z ubezpieczeniem i podatkami, jak również korzystniejsza pozycja w kontekście potencjalnych przepisów ograniczających ruch pojazdów o wyższej emisji w centrach miast.

Ponadto, ekonomiczne auta, takie jak np. Dacia Duster z opcją zasilania LPG, czy Kia Niro i Toyota Auris w wersji hybrydowej, często charakteryzują się również niższymi kosztami konserwacji. Ich oszczędne silniki i zaawansowane systemy zasilania redukują częstotliwość wizyt w warsztatach, tym samym zmniejszając wydatki związane z regularnym serwisem.

Biorąc pod uwagę wydajność energetyczną pojazdu i długoterminowe korzyści finansowe, warto zastanowić się nad zakupem jednego z najbardziej ekonomicznych samochodów. Według danych, już sam fakt jazdy autem hybrydowym w warunkach miejskich może generować znaczne oszczędności w stosunku do tradycyjnych pojazdów spalinowych, nie wspominając o całkowicie elektrycznych modelach. Oszczędności dla właścicieli takich pojazdów mogą być szczególnie odczuwalne podczas codziennej ekonomicznej jazdy miejskiej, gdzie mniejsze zużycie paliwa lub energii jest największą zaletą.

Podsumowując, wybór używanego samochodu z grona najbardziej ekonomicznych aut na dłuższą metę może nie tylko zredukować nasz ślad węglowy, ale także znacząco wpłynąć na domowy budżet. Nieprzerwanie rosnąca oferta modeli z napędem alternatywnym na rynku wtórnym pozwala na znalezienie pojazdu, który będzie spełniać zarówno nasze preferencje, jak i oczekiwania rynkowe dotyczące oszczędności i ekonomii użytkowania.

Wpływ nowych norm emisji spalin na wybór najbardziej ekonomicznego pojazdu

W dobie ciągłych zmian przepisów dotyczących emisji spalin i rosnącej świadomości ekologicznej, kierowcy coraz częściej stają przed dylematem wyboru pojazdu, który nie tylko spełnia najnowsze normy, ale także jest najbardziej ekonomiczny w eksploatacji. Nowe regulacje skutkują wycofywaniem z rynku starszych modeli diesla oraz wprowadzaniem technologii znacznie zmniejszających zużycie paliwa. Dzięki temu, ekonomiczny samochód nie musi już oznaczać kompromisu w zakresie wygody czy przestrzeni.

Kierując się ekonomią, warto zwrócić uwagę na modele takie jak Skoda Octavia czy Hyundai i30, które oferują oszczędne silniki, godne uwagi niskie zużycie paliwa i przestronne bagazniki. Przykładowo, Octavia z silnikami 2.0 TDI lub 1.6 TDI kusi spalaniem na poziomie zaledwie 4,1 l/100 km. Natomiast dostępność modeli na rynku wtórnym, takich jak używane Hyundai i30, z silnikiem 1.0 T-GDI, zapewnia kombinację wydajności i ekonomicznej jazdy z realnym spalaniem mieszczącym się w przedziale od 3,9 do 5,4 l/100 km.

Dla tych, dla których emisja CO2 jest równie ważna, co oszczędność, hybrydy i auta elektryczne stanowią coraz atrakcyjniejszą alternatywę. Modele takie jak Kia Niro czy Toyota Auris w wersji hybrydowej mogą poszczycić się spalaniem na poziomie około 4,4 l/100 km, co w połączeniu z niższymi kosztami utrzymania może zaowocować znaczącą oszczędnością, zwłaszcza w warunkach jazdy miejskiej.

Nie można też ignorować rosnącej popularności samochodów zasilanych LPG, na czele z Dacia Duster, która zapewnia ekonomiczną eksploatację dzięki niskiemu zużyciu w przeliczeniu na ekwiwalent paliwa gazowego. Warto mieć na uwadze, że wybierając używane pojazdy, należy zwrócić uwagę nie tylko na atrakcyjny cennik, ale również na koszty utrzymania i wydajność energetyczną, które przekładają się na realne korzyści dla budżetu oraz środowiska.

Hybrydy, elektryki czy diesle? Analiza kosztów i korzyści różnych typów napędów w kontekście oszczędności

Decydując się na zakup samochodu, wielu z nas zastanawia się, które auta są najbardziej ekonomiczne zarówno w zakupie, jak i eksploatacji. Hybrydy, samochody elektryczne czy diesle – każdy z tych typów napędów ma swoje zalety, ale i wady, które ostatecznie wpływają na nasz budżet. Analizując koszty i korzyści, warto kierować się nie tylko ceną zakupu, lecz również wydatkami na utrzymanie pojazdu, jego zużyciem paliwa oraz oszczędnościami, które mogą przynieść w dłuższej perspektywie.

  • Hybrydy są rozwiązaniem dla tych, którzy szukają kompromisu między ekologicznym aspektem a oszczędnościami. Dzięki połączeniu silnika spalinowego z elektrycznym hybryda świetnie sprawdza się w jazdzie miejskiej, gdzie możemy czerpać korzyści z mniejszego zużycia paliwa. Na przykład model Kia Niro z napędem hybrydowym może pochwalić się spalaniem na poziomie około 4,4 l/100 km.
  • Samochody elektryczne to wybór dla tych, którzy stawiają na ekologię i maksymalną ekonomię eksploatacji – brak konieczności tankowania paliwa i niskie koszty utrzymania to potężne atuty. Przykładowo, Hyundai IONIQ Elektro zapewnia energooszczędność na poziomie 14,7 kWh/100 km, co czyni go jednym z najbardziej efektywnych w swojej klasie.
  • Samochody z silnikiem Diesla, takie jak Mazda 2 SKYACTIV-D 105 czy Ford Fiesta 1.5 TDCi, charakteryzują się nadal dobrymi wynikami w kontekście oszczędności, oferując zużycie paliwa na poziomie około 4,1 – 4,5 l/100 km, a więc nadal mogą być atrakcyjną opcją, zwłaszcza dla kierowców często pokonujących długie dystanse.

Warto przy tym pamiętać, że realne zużycie paliwa może różnić się od deklarowanego przez producentów i wynikać może z wielu czynników, takich jak styl jazdy czy warunki drogowe. Dlatego ważne jest, aby na podstawie szerokiej analizy oraz wyników badań, takich jak te prowadzone przez ADAC, dokonać świadomego wyboru, który okaże się najbardziej ekonomiczny dla naszych indywidualnych potrzeb.

Technologie wspomagające osiągi jako sposób na zwiększenie efektywności paliwowej samochodów

Z roku na rok producenci samochodów prześcigają się w technologiach mających na celu redukcję zużycia paliwa i emisji spalin. Najbardziej ekonomiczne samochody z naszych dróg to efekt zastosowania szeregu nowoczesnych rozwiązań, które optymalizują pracę silnika i zwiększają wydajność energetyczną aut.

  • Silniki downsizingowe z mniejszą pojemnością i doładowaniem turbo pozwalają na utrzymanie dynamicznych osiągów przy znacznie mniejszej konsumpcji paliwa. Modele takie jak nowoczesny Hyundai i30 z silnikiem 1.0 T-GDI są w stanie spalić średnio od 4,9 do 5,4 l/100 km.
  • Silniki diesla typu TDI, CRDi czy BlueHDI oferują niskie zużycie paliwa przy jednocześnie wysokim momencie obrotowym, co jest szczególnie przydatne w jazdzie miejskiej i terenowej. Przykładem może być Skoda Octavia z silnikiem 2.0 TDI, która osiąga rekordowe wartości zużycia na poziomie 4,1 l/100 km.
  • Hybrydy, takie jak Toyota Auris czy Kia Niro, łączą silnik spalinowy z elektrycznym, co w efekcie pozwala na ograniczenie zużycia paliwa w mieście nawet do 4,4 l/100 km. Dodatkowo, technologia regeneracji energii podczas hamowania znacznie poprawia efektywność energetyczną tych pojazdów.
  • Autocentra takie jak AAA AUTO oferują szeroki dostęp do najbardziej ekonomicznych używanych pojazdów, gdzie można znaleźć modele spełniające kryteria zarówno pojemności bagażnika, jak i optymalnego zużycia paliwa.
  • Zasilanie gazem LPG w modelach takich jak Dacia Duster pozwala na znaczną redukcję kosztów eksploatacji, z uwagi na niższe ceny gazu w porównaniu do benzyny i diesla, a także na niższe emisje spalin.

Znalezienie samochodu optymalnie pasującego do naszych potrzeb to nie tylko kwestia komfortu czy wyglądu, lecz także ekonomia i ekologia. Wybierając auto z nowoczesnymi technologiami wspomagającymi osiągi, możemy znacznie obniżyć koszty utrzymania i zredukować ślad węglowy. Wykorzystanie badań, takich jak 20-letnie analizy niemieckiego ADAC, pomaga w wyłonieniu najbardziej oszczędnych samochodów, które z powodzeniem spełniają oczekiwania rynkowe w kwestii efektywności paliwowej.

Stawiając na modele z dobrym stosunkiem ceny do osiągów i ekonomii, takie jak wspomniany Volkswagen Golf z silnikiem 1.6 TDI czy hybrydowy Volkswagen Passat, decydujemy się na samochody, które są nie tylko przyjazne dla portfela, ale także dla środowiska. Technologie te są dostępne zarówno w segmencie hatchbacków, jak i kombi czy aut terenowych, oferując szerokie spectrum możliwości dopasowania do indywidualnych potrzeb każdego kierowcy.

Recenzje użytkowników: Jak najbardziej ekonomiczne samochody sprawdzają się w codziennym użytkowaniu?

Kiedy przeglądamy recenzje użytkowników dotyczące najbardziej ekonomicznych samochodów, pojawia się interesujący obraz codziennego użytkowania tych aut. Wiele opinii koncentruje się na tym, jak ważną rolę odgrywa niskie zużycie paliwa, a także koszty związane z eksploatacją. Samochód ekonomiczny często kojarzony jest z ograniczonymi możliwościami, lecz czy to prawda?

Jedną z wartościowych informacji jest to, że auta takie jak Skoda Octavia czy Hyundai i30, chwalone są za niskie zużycie paliwa zarówno w warunkach miejskich, jak i podczas dłuższych podróży. Silniki TDI w modelach takich jak Volkswagen Golf czy Skoda Superb wykazują się niskim zużyciem paliwa, a wersje na LPG jak w przypadku Dacia Duster zmniejszają koszty na stacji benzynowej. Co więcej, samochody z napędem hybrydowym lub elektrycznym, np. Toyota Auris czy Kia Niro, okazują się jeszcze bardziej oszczędne, szczególnie podczas jazdy miejskiej, będąc jednocześnie przyjaznymi dla środowiska dzięki niższej emisji.

Z doświadczeń użytkowników wynika, że najbardziej ekonomiczne samochody często wyprzedzają oczekiwania, zwłaszcza biorąc pod uwagę pojemność bagażnika, która w przypadku Citroen Berlingo czy Dacia Dokker umożliwia komfortowe wykorzystanie przestrzeni ładunkowej. Duże znaczenie ma także pojemność silnika, gdzie mniejsze jednostki np. 1.0 T-GDI czy 1.6 CRDi oferują doskonałą wydajność przy jednoczesnym zachowaniu oszczędności, co użytkownicy doceniają w codziennym użytkowaniu.

Podsumowując, najbardziej ekonomiczne samochody zdają egzamin w praktycznym użyciu, zapewniając użytkownikom oszczędność i komfort. Opinie klientów potwierdzają, że wybierając ekonomiczne modele, nie musimy rezygnować z przestrzeni i wygody, a aktualne testy spalania, np. przeprowadzane przez ADAC, dają solidną podstawę do oczekiwań realnej ekonomii związanej z posiadaniem takiego auta.

Tendencje rynkowe: Czy po pandemii COVID-19 zmieniło się zapotrzebowanie na najbardziej ekonomiczne auta?

Pandemia COVID-19 wpłynęła na wiele sektorów rynku, w tym motoryzację. Obserwuje się zmianę preferencji klientów w zakresie wybieranych samochodów. Czy efektem tych zmian jest wzrost zainteresowania najbardziej ekonomicznymi samochodami, które minimalizują koszty eksploatacji, szczególnie istotne w momentach gospodarczej niepewności?

Analizując tendencje rynkowe na podstawie danych operatora międzynarodowej sieci autocentrów, możemy zaobserwować, że ekonomiczność stała się jednym z priorytetów. Wskazuje na to rosnące zapotrzebowanie na auta z niższym zużyciem paliwa oraz te z napędem alternatywnym, takim jak hybryda czy elektryczny. Samochody używane o niskiej pojemności silnika, jak na przykład Skoda Octavia z silnikiem 1.6 TDI czy Hyundai i30 z jednostką 1.0 T-GDI, cieszą się rosnącym zainteresowaniem i są chętnie wybierane z uwagi na niskie zużycie paliwa oraz przestronność.

Szczególne zapotrzebowanie zauważalne jest również w segmencie samochodów zasilanych gazem LPG, takich jak Dacia Duster, który łączy ekonomię z funkcjonalnością właściwą dla aut terenowych. Również rynek wtórny dostrzega zwiększone zainteresowanie pojazdami hybrydowymi, takimi jak Kia Niro czy Toyota Auris, których ekonomia eksploatacji zwraca uwagę klientów.

Podsumowując, rynek używanych samochodów zaadaptował się do nowych oczekiwań klientów, którzy coraz częściej poszukują najbardziej ekonomicznych samochodów, zwracają uwagę na zużycie według producenta, pojemność bagażnika, oraz koszty utrzymania. Jest to tendencja, której nasilenie można bezpośrednio skorelować z okresem pandemii i resultującymi z niego zmianami w podejściu do osobistych wydatków i preferencji zakupowych w zakresie motoryzacji.

Wartość rezydualna – jak szybko traci na wartości najbardziej ekonomiczny pojazd i dlaczego jest to ważne dla konsumenta

W kontekście zakupu najbardziej ekonomicznych samochodów, często po stronie konsumentów pojawia się pytanie o wartość rezydualną. Co to jest i dlaczego należy przywiązywać do niej tak dużą uwagę? Wartość rezydualna to kwota, jaką można oczekiwać po sprzedaży swojego pojazdu po określonym czasie użytkowania. Jest to istotny element ekonomicznego równania, które uwzględnia nie tylko zużycie paliwa i koszty eksploatacji, ale również przewidywaną stratę wartości samochodu.

Badania rynku pokazują, że ekonomiczne modele takie jak Skoda Octavia z silnikiem diesla TDI czy Hyundai i30 kombi z silnikiem benzynowym 1.0 T-GDI, mimo atrakcyjnego zużycia paliwa i przestronnego bagażnika, również ulegają deprecjacji. Z punktu widzenia konsumenta bardzo ważne jest zrozumienie, że nawet najbardziej ekonomiczne samochody używane tracą na wartości. Proces ten jest jednak zmienny i zależy od wielu czynników, takich jak przewidywana trwałość danego modelu, popularność segmentu rynkowego, w którym się znajduje czy nawet zmiany w regulacjach emisyjnych.

Dla przykładu, auto zasilane LPG jak Dacia Duster może oferować niższe koszty użytkowania ze względu na ekonomiczne silniki, jednak jego wartość rezydualna będzie różnić się od pojazdów hybrydowych czy elektrycznych. Popularność elektromobilności wpływa bowiem na popyt i ofertę na rynku wtórnym, co z kolei wpływa na wartość rezydualną auta z napędem alternatywnym.

Wybór auta powinien zatem uwzględniać przewidywane koszty utrzymania, w tym zarówno oszczędności związane z niskim zużyciem paliwa, jak i spodziewaną wartość rezydualną. To właśnie zrozumienie tego drugiego aspektu może znacząco wpłynąć na ostateczną ekonomię posiadania pojazdu. Z tego względu przed zakupem używanego samochodu wskazane jest zapoznanie się nie tylko z bieżącymi cechami eksploatacyjnymi wybranego modelu, ale także z danych rynkowych, które pozwolą ocenić, jak jego wartość może kształtować się w przyszłości.

10 najbardziej ekonomicznych samochodów w 2023 roku
Lp. Marka i model Typ paliwa Średnie spalanie (l/100 km) Cena (PLN)
1 Toyota Corolla Hybrid Hybryda 4.1 85,000
2 Skoda Octavia Hybryda Plugin 1.5 120,000
3 Volkswagen Golf GTE Hybryda Plugin 1.6 150,000
4 Hyundai Ioniq Electric Elektryczny 0 145,000
5 Tesla Model 3 Elektryczny 0 210,000
6 Honda Civic Hybryda 4.8 95,000
7 Reno Zoe Elektryczny 0 130,000
8 Ford Fiesta Ecoboost Benzyna 5.2 65,000
9 Kia Niro EV Elektryczny 0 160,000
10 Peugeot e-208 Elektryczny 0 140,000
Źródło: Analiza rynkowa, ceny orientacyjne.

One thought on “Najbardziej ekonomiczne samochody 2023: Ranking i analiza dziesięciu modeli o najniższym spalaniu

Comments are closed.